NoordzeeWind b.v., het bedrijf dat onlangs een boete van 20.000 euro kreeg omdat het in 2019 nalatig is geweest in het windpark voor de kust van Egmond aan Zee, wijt het toenmalige achterstallig onderhoud aan de windturbines aan leveringsproblemen.

Uit surveillancevluchten bleek dat tussen augustus en december 2019 van elf windturbines in het park de lichtbakens niet werkten, terwijl dat uit veiligheidsoverwegingen voor lucht- en scheepvaart wel verplicht is. Bovendien had het bedrijf het defect direct moeten worden gemeld bij Rijkswaterstaat, wat niet is gebeurd. "Dat is niet goed gegaan, en dat was een menselijke fout. We hebben hier als organisatie van geleerd, onze mensen getraind en onze werkprocessen aangepast zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt," zegt het bedrijf tegen mediapartner NH Nieuws.

Hij stelt dat de reparatie van de lichtbakens veel vertraging opliep omdat 'de verlichting op maat gemaakt is en de levering van de nieuwe onderdelen veel tijd kostte, onder andere door afhankelijkheid van een leverancier die langdurige leveringsproblemen had'.

Inmiddels zijn alle windturbines in het park weer voorzien van licht. Omdat het bedrijf door het stof gaat en verantwoordelijkheid heeft genomen, heeft het Openbaar Ministerie besloten van strafrechtelijke vervolging af te zien en het bij een boete te houden. (Foto Ad Meskens : Wikimedia Commons)
Pin It
Bekeken: 1478x
http://perizinan.bulelengkab.go.id/products/rahasia-slot-mahjong/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/maxwin-pg-soft/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/mahjong-gampang-menang/ https://sisdata.unpak.ac.id/uploads/sgacor/ https://ee.itk.ac.id/data/